maandag 23 oktober 2017
Home / Nieuws / Advertorial / Rabobank sponsor Biënnale in Vught
Patisserie De Rouw

Rabobank sponsor Biënnale in Vught

Vrijdag 26 mei vindt de officiële opening van de Biënnale in Vught plaats. De Rabobank is hoofdsponsor van dit kunstevenement. De bank was dit jaar als sponsor prominent aanwezig bij de ongekend succesvolle en spraakmakende Jeroen Bosch expositie. Eveneens loopt er bij Würth Kunstlocatie in Den Bosch tot 29 januari, onder de titel ‘Waanzin en Werkelijkheid’ een expositie van werken uit de Rabobank Kunstcollectie en de Verzameling Würth. De bank is dus in de regio nauw betrokken bij de organisatie van culturele evenementen, maar daar blijft het niet bij. Erik van der Most, de nieuwe directeur Particulieren & Private Banking van Rabobank ’s Hertogenbosch e.o. gaat daarover een en ander vertellen bij de opening van de Biënnale.

Erik van der Most  kwam in 2002 in dienst van de Rabobankgroep en vervulde diverse management- en directiefuncties in zowel het lokale bankenbedrijf als bij Rabobank Nederland. Daarvoor was hij werkzaam bij ABN-AMRO en ING. Na een aantal opdrachten via interim-management bij lokale banken was hij vanaf 2012 directeur Particulieren bij Rabobank Noord-Gooiland. Door zijn lange ervaring met de Particulieren & Private Banking markt en de zakelijke markt weet de nieuwe directeur prima verbinding te leggen tussen de zakelijke en de particuliere markt. Van der Most is nu enkele maanden in Den Bosch actief en het bevalt hem goed: “Het gaat er hier aanzienlijk informeler aan toe dan in ’t Gooi. Daar was het toch afstandelijker.  Hier komen op  bijeenkomsten met klanten mensen, die een nieuw gezicht zien, zelf naar me toe. Het is allemaal wat toegankelijker, dat geldt ook voor de contacten met het openbaar bestuur. Daarom bevalt het me hier uitstekend; in juli verhuizen we met het gezin vanuit het Westland naar Rosmalen. Ik verheug me erop om bij de opening van de Biënnale, waar wij samen met de gemeente Vught  gastheer zijn,  onze relaties te ontmoeten.”

Dromen waarmaken

De Rabobank kiest de komende jaren nog nadrukkelijker voor haar klanten. Dat moet resulteren in nieuwe bancaire producten, in een aanzienlijke uitbreiding van het aantal klantcontactpunten én in een flinke stijging van de klanttevredenheid.  De koers moet volgens  bestuursvoorzitter Wiebe Draijer van Rabo Nederland  in het teken staan van de missie om als maatschappelijke bank een substantiële bijdrage te leveren aan het welzijn en de welvaart in Nederland en aan het duurzaam voeden van de wereld. Erik van der Most: “Onze bank vertrouwde  erop dat de coöperatieve gedachte ervoor zorgde dat de klanten wel bleven komen, maar wij moeten niet alléén de bank zijn die het meeste geld laat terugvloeien naar de maatschappij. We moeten er ook voor zorgen dat we de béste bank zijn voor onze klanten. Ik kom zelf uit een ondernemersnest, daar hoor ik al heel mijn leven wat de bank niet goed doet. Daarom probeer ik mijn  medewerkers er altijd van te doordringen dat ze zich moeten verplaatsen in de gedachtewereld van de klant. Of het gaat om de aankoop van een huis of het opstarten van een bedrijf, het gaat  altijd om het waarmaken van dromen. Daarbij is het ook belangrijk dat mensen snel duidelijkheid krijgen of wij ze wel of niet van dienst kunnen zijn. Dan kunnen ze tenminste verder.”

Hypotheek binnen een week

Doorlooptijden voor het krijgen van hypotheken zijn al lang een van de grootste ergernissen van klanten. Daarom wil de Rabobank onder het motto ‘Hypotheek binnen een week’ een nieuwe standaard in de markt zetten. Voor mensen die de laatste jaren bij marktleider Rabobank aanklopten voor een hypotheek is dit waarschijnlijk een opmerkelijk geluid. Erik van der Mos: “ Begin van het jaar hebben wij op dit gebied een nieuwe start gemaakt. Bij het hypotheekteam is nu heel duidelijk het besef aanwezig dat het sneller moet. Zeker nu de huizen weer korter te koop staan, kan snel handelen belangrijk zijn. Als alle gegevens, die nodig zijn voor een zorgvuldige beslissing over hypotheekverstrekking bij ons binnen zijn, dan kunnen wij nu snel beslissen.  Die gegevens kunnen  ook, voorafgaande aan het adviesgesprek, al digitaal worden aangeleverd.”

Dat geldt ook voor ondernemers. Het helpt natuurlijk wel als  spullen, die nodig zijn, tijdig compleet worden verstrekt. Bij veel ZZP’ers en flexwerkers bestaat het idee dat ze sowieso niet voor  een hypotheek in aanmerking komen,  maar de Rabobank kan ook over hun aanvragen nu snel beslissen als tenminste  de jaarcijfers bekend zijn. Om de betrokkenheid van de Rabobank als adviseur voor de lokale woningmarkt te laten blijken, bezorgden 40 medewerkers van de bank bij de deelnemers aan de  laatst gehouden Open huizen dag in de regio  ’s morgens een appeltaart.

Facebooktwittergoogle_plusredditpinterestlinkedinmail
Marktveldpassage

Kijk ook bij

Lambertuspodium: Eten en Kunst

Het Lambertuspodium organiseert, in samenwerking met de Kunststichting Vught, ‘Eten en Kunst’.  Vrijdag 27 oktober …