ProRail wil fors in regio investeren

Met verbazing hebben wij, bewoners van Klein Brabant, in het Brabants Dagblad van 13 november moeten vernemen dat op langere termijn – uiterlijk 2040 – het spoor tussen Utrecht en Eindhoven vier sporen moet krijgen. Deze sporen zijn nodig om de frequentie van de treinen tussen Utrecht en Eindhoven te verhogen en de reistijd tussen Amsterdam en Eindhoven flink te verkorten. Kosten: 400 miljoen euro. Het is algemeen bekend dat aan de zuidkant van Vught een strook grond, voldoende voor 2 sporen, aan de oostzijde langs het spoor eigendom is van ProRail. Maar ons rest nu de vraag aan welke zijde van de verdiepte ligging over 15 jaar de twee sporen door Vught worden gelegd? Wordt dat aan de westzijde door de Van Miertstraat en de Aert Heymlaan of toch maar aan de oostzijde door de Stationsstraat en de Rembrandtlaan langs de verdiepte ligging? En wordt het station dan opnieuw verplaatst of gaan we dat naast de vele woningen toch maar slopen?
Geheel Vught zal over een jaar of twee 5 achtereenvolgende jaren één bouwput zijn en dat zal veel overlast gaan geven. En 15 jaar later komt een herhaling. Wij denken dat gemeente Vught haar inwoners wat heeft uit te leggen. Worden de kosten voor dat nieuwe project wederom deels bij de bewoners gelegd? We zien graag een reactie van de gemeente Vught via Het Klaverblad tegemoet zodat alle bewoners van Vught hier een duidelijk antwoord krijgen over de snode plannen van ProRail.

Bewoners van Klein Brabant
Rob Borgsteijn
Hans Paymans

Kijk ook bij

Onzalig idee, windmolens en zonneweides in Vughts buitengebied!

Ik begrijp helemaal niets van de drammerige houding van Arno van der Laan, voorzitter van …