Op 27 mei hebben Koninklijke Kentalis en Jumbo Supermarkten de handtekening gezet onder een overeenkomst voor de levering van zowel de food als de non-food boodschappen. Alle zorg- en onderwijslocaties van Kentalis, zo’n 128 locaties in het hele land, kunnen de boodschappen zowel online als in de winkels doen.
Kentalis is in 2020 gestart met het aanbestedingstraject voor een nieuwe leverancier van de boodschappen. In dat traject zijn alle sectoren van Kentalis betrokken. O.a. cliënten, de cliëntenraad en begeleiders hebben een oordeel mogen vellen. Bij de keuze voor Jumbo gaf de smaaktest, het proeven van brood, de doorslag!
Stage- en participatiebanen
De kers op de taart van de samenwerking is dat er ook stage- en participatiebanen beschikbaar komen voor leerlingen en cliënten van Kentalis. Op die manier maken zij kennis met veel facetten van het werken in een supermarkt, zoals vakkenvullen, schoonmaken, het verwerken van vracht en bezorgen. Zo wordt gewerkt aan een samenleving waarin iedereen meedoet.
Foto: het contract werd getekend in het nieuwe kantoor van Kentalis in Sint-Michielsgestel in de Hoogstraat. Van Jumbo waren daarbij aanwezig (v.l.n.r.): Kevin Rasenberg, manager B2B, Jurriaan Pouw, directeur E-commerce en Jan-Hein Visser, Key Accountmanager B2B E-commerce. Vanuit de raad van bestuur van Koninklijke Kentalis tekende Sandra Beuving de overeenkomst, bijgestaan door strategisch Inkoper Janneke Evers-Manders, hoofd Inkoop, Freek Bots, en manager Zorg Irene Bakker (niet op de foto).