D-reizen betrekt nieuw pand aan Raadhuisstraat

“Klant komt bij ons om ontzorgd te worden”

‘This world is our home’. Dit nummer schreef Douwe Bob voor D-reizen voor de landelijke campagne op radio en televisie. En het werd zelfs een hit. Nu komt Douwe Bob naar Vught om het nieuwe pand van D-reizen aan de Raadhuisstraat officieel te openen op zaterdag 1 juni. Eerst zat de winkel aan de overkant op nummer 20 en nu op de hoek schuin tegenover DePetrus. “Qua zichtbaarheid een veel betere plek en daarom voor ons belangrijk, want we hebben geen zichtbaar product”, zegt Succes Manager Retail Patricia van Toornburg.

Door Ada Imming

D-reizen was eerst onder de naam D-Tours sinds 1965 in handen van Dirk van den Broek en werd in 1983 een full-service reisbureau: D-reizen. Inmiddels maakt het deel uit van Prijsvrij Vakanties met 77 filialen waarvan één in Vught. “Zo is het nieuwe D-reizen ontstaan. Het imago van stoffigheid heeft plaatsgemaakt voor een lichte, luxe uitstraling. Dat is terug te zien in ons interieur en onze teams. Het Vughtse team, bestaande uit manager Cecile van Hoof en haar medewerkers Monique, Debbie en Nina, weet wat de klant wil en ze zoeken graag de mooiste reizen voor ze uit”, vertelt Patricia. Zij reist langs de filialen in Nederland om de teams te motiveren, te inspireren, te kijken of de klantencontacten goed verlopen en te helpen daar waar nodig.

Out of the box
De teams bestaan, een enkele man daargelaten, voornamelijk uit vrouwen. Het interieur van dit reisbureau ziet er behoorlijk anders uit dan vroeger toen de wanden en kasten voorzien waren van reisgidsen van landen over de hele wereld. Van Toornburg: “Nu hebben we ledschermen, planten en aparte bureaus voor onze medewerkers in plaats van een receptiebalie. Ondanks internet komen veel klanten naar ons toe om door ons ontzorgd te worden. Wij dragen bij aan de beleving en die moet bijzonder zijn. Dat geldt voor mensen van alle leeftijden. Onze teams zijn zeer servicegericht.”
Mensen willen weleens wat anders als ze met vakantie gaan. In plaats van je suf te zoeken op internet kun je je ook laten adviseren door D-reizen. “Wij zorgen dan voor de magie van een nieuwe bestemming en dan komen de klanten ook weer terug. Het moet echt een beleving worden en wij kunnen daarvoor goed out of the box denken.”

Creatief meedenken
Als voorbeeld geeft Patricia een echtpaar dat met alle kinderen naar Amerika wil om een huwelijksfeest te vieren. “Wij laten zien wat de mogelijkheden zijn en wij zijn dan ook verantwoordelijk voor de reis. We hebben ook veel groepsaanvragen van bijvoorbeeld verenigingen en bedrijven. We adviseren en ontzorgen, dat is onze kracht. Mensen zijn vaak overal al geweest en dan moeten wij creatief meedenken. Wij geven ook nazorg door de klanten als ze thuis zijn weer te bellen. We slaan alles op en leren ervan. Het is leuk als mensen enthousiast zijn, dan weet je waar je het voor doet.” De klant voelt het volgens Patricia ook als een team niet goed functioneert en daar moet zij heel alert op zijn. Zij gaat kijken hoe dat komt en wat ze eraan kan doen.

De D-reizenwinkel is inmiddels open en wordt op zaterdag 1 juni officieel geopend om 18.00 uur door Douwe Bob. Komt dat zien! (En horen.)

Kijk ook bij

WW2 Boottocht langs de bruggen van het verleden naar de toekomst in Den Bosch

In het kader van 80 jaar bevrijding ’s-Hertogenbosch verzorgen Stichting Ouwestomp en het Veteranen Ontmoetings …