‘Bonjourtruffel’ nieuwe smaakexplosie van Patisserie de Rouw

Patisserie de Rouw in Vught introduceert de Bonjourtruffel, een bijzondere truffel met een smaakexplosie van blonde Dulcey-chocolade, feuilletine en gezouten karamel. De truffel is ontworpen als cadeautruffel met om de verpakking een banderol met een wens of bedankje. Het familiebedrijf onder leiding van Arthur en Doris de Rouw verrast tevens met bijzondere themaverpakkingen en decoraties.

De Bonjourtruffel is een van de nieuwe creaties van De Rouw en onderscheidt zich door het spannende contrast tussen de krokante buitenkant en de romige vulling. Doris de Rouw: “De Bonjourtruffel heeft een dun en heerlijk krokant omhulsel van feuilletine met blonde Dulcey-chocolade van Valrhona en is gevuld met zachte en romige gezouten karamel. Hij is een echte smaakexplosie in de mond en is nu al een van mijn lievelingstruffels. We maken de Bonjourtruffels dagelijks vers en verpakken ze in een mooi doosje van 16 stuks. Als echte cadeautruffel heeft de Bonjourtruffel een papieren banderol waarop naar keuze ‘Thank You’, ‘Get well soon’, Good Luck’ of ‘Love You’ staat.”

Carnaval
Patisserie de Rouw, waarvan de bonbons, nougatinetaarten en worstenbroodjes door het Nederlands Bakkerij Centrum met goud werden bekroond, is continu bezig met innovatie. Arthur de Rouw: “Ons doel is om de consument te blijven verrassen. Voor het thema ‘carnaval’ bijvoorbeeld hebben we producten en verpakkingen ontworpen met een groene Oetel, die met een knipoog verwijst naar het Oeteldonkse carnaval in buurgemeente Den Bosch, waar we ons als Vughtenaren nauw mee verbonden voelen. Onder het motto ‘Wè hèdde daor nou?’ schenken we in deze serie aandacht aan heerlijke Brabantse producten zoals de worstenbroodjes. Een korte video van het carnavalsthema is te bekijken op https://youtu.be/sduNW68Xllk.”

Iedereen expert in eigen werkplaats
Arthur de Rouw: “Een ander voorbeeld van vernieuwing is onze champagnetruffel, die door nieuwe receptuur een nog krokanter omhulsel kreeg en meer bite door toevoegen van extra champagne. Het is daarmee een echte truffel voor volwassenen geworden met een wereldse smaak. Ook op het gebied van duurzaamheid en milieu zetten we steeds stappen, zo zijn we bezig met de ontwikkeling van een statiegeldtas gemaakt van stof. Verder vinden we het belangrijk om onze medewerkers te betrekken bij de ideeënvorming, want iedereen is expert in zijn eigen werkplaats.”

Kijk ook bij

Filmpremières Verkadefabriek 5 t/m 11 december

La Cocina Onder het keukenpersoneel van tourist trap The Grill op Times Square wisselen dromen …