Inspireren – verbinden – lokaal betrokken
Weekblad Het Klaverblad is al meer dan 70 jaar een gratis en vertrouwde nieuwsbron in de regio Vught, Helvoirt, Cromvoirt, Esch en Sint-Michielsgestel. Wij vertellen graag verhalen die ertoe doen en herkenbaar zijn voor onze lezers en adverteerders. We zijn de verbindende kracht tussen consumenten, bedrijven, overheden en kennisinstellingen in onze regio. In de afgelopen jaren heeft Het Klaverblad zijn vleugels uitgespreid naar online media. Die uitbreiding stelt ons in staat onze adverteerders een compleet aanbod te doen waarmee ze het regionale publiek effectief kunnen bereiken.
Enkele algemene gegevens
• Wordt iedere woensdag huis-aan-huis verspreid in Vught, Helvoirt, Cromvoirt, Esch en Sint-Michielsgestel.
• Oplage: 21.500 exx.
• Bladformaat: 314 mm breed x 468 mm hoog.
• Zetspiegel: 284 mm breed x 440 mm hoog.
KOLOMMEN | ||
1 | 53 mm | |
2 | 111 mm | |
3 | 169 mm | |
4 | 227 mm | |
5 | 285 mm |
• Enige huis-aan-huisverspreider in groot deel van het verspreidingsgebied
• Deadline tekst: maandag 15.00 uur
• Deadline advertenties: dinsdag 12.00 uur
• Bezoekers website: 20.000 – 30.000 per maand (peiling maart 2022)
Unieke voordelen van Het Klaverblad:
• Enige huis-aan-huisverspreider in groot deel van het verspreidingsgebied
• Hoge lezerstrouw en waardering
• Historische verankering in de regio
• Maatschappelijke en sociale informatiefunctie
• Hoge servicegraad en flexibiliteit medewerkers
• Onderscheidende artikelen
Uit onderzoek blijkt het volgende (bron: GfK | NOM Regio Monitor 2021):
√ 80% van de Nederlanders (13+) leest wel eens een huis-aan-huiskrant. Ook mensen met een nee/nee sticker.
√ Ongeveer de helft daarvan leest wekelijks een huis-aan-huiskrant.
√ 63% van de lezers let op aanbiedingen van winkeliers in de huis-aan-huiskrant.
√ 50% van de lezers onderneemt actie naar aanleiding van advertenties in de huis-aan-huiskrant.
√ 86% van de lezers doet mee aan spaaracties.
√ De reclametolerantie is bij huis-aan-huiskranten hoger dan bij andere media.
√ 82% van de lezers doet wel eens online aankopen.
Lezersprofiel huis-aan-huiskrant
Er zijn nog meer cijfers beschikbaar. Op verzoek sturen we u een link met meer informatie.
WELSTAND | LEEFTIJD | OPLEIDING | |||||
W1 + W2 (hoog) | 37% | 65+ | 31% | Hoog | 37% | ||
W3 | 22% | 35-64 | 51% | Midden | 43% | ||
W4 + W5 (laag) | 41% | 13-34 | 18% | Laag | 20% |
Hier vindt u alle advertentiemogelijkheden.
Hier vindt u het aanvraagformulier.